Publicado
na páxina da Xunta. O Consello da Xunta de hoxe deu luz verde á orde
que determina o inicio das actividades dos arquivos xudiciais
territoriais e da Xunta de Expurgación da Documentación Xudicial de
Galicia. Con esta iniciativa permitirase un acceso máis fácil e áxil á
información almacenada, unha adecuada conservación daqueles documentos
que polo seu valor histórico, cultural ou social merecen formar parte do
patrimonio de Galicia e un importante aforro de espazo.
Segundo aparece recollido na orde, o inicio das actividades dos arquivos
xudiciais territoriais e da Xunta de Expurgación da Documentación
Xudicial de Galicia comezarán ao día seguinte da designación dos
responsables dos arquivos xudiciais territoriais e dos membros da Xunta
de Expurgación da Documentación Xudicial de Galicia, o que se producirá
no prazo máximo de dous meses desde a publicación da orde.
Ademais, no documento que hoxe tivo o visto e prace no Consello,
apróbanse os modelos oficiais para a remisión de documentación xudicial
desde o arquivo xudicial de xestión aos arquivos xudiciais territoriais;
para as relacións documentais que se remitan desde os arquivos
xudiciais de xestión ou territoriais á Xunta de Expurgación da
Documentación Xudicial de Galicia, así como os destinados ás relacións
documentais que se remitan desde o arquivo xudicial territorial ou de
xestión, co obxecto de que este último informe do transcurso dos prazos
legais de prescrición ou caducidade.
Funcións dos arquivos e da Xunta de Expurgación
O terceiro aspecto obxecto da orde é a compilación das principais
funcións dos arquivos xudiciais de xestión e territoriais e da Xunta de
Expurgación da Documentación Xudicial de Galicia, reguladas na
lexislación autonómica.
Así, os arquivos xudiciais de xestión ordenan, conservan e custodian a
documentación xudicial ata a súa remisión aos arquivos xudiciais
territoriais ou traslado para a súa conservación, alleamento ou
recuperación, de conformidade coa decisión da Xunta de Expurgación da
Documentación Xudicial de Galicia.
Os arquivos xudiciais territoriais ordenan, conservan e custodian a
documentación que lles remiten os arquivos xudiciais de xestión das súas
respectivas provincias. Deben, así mesmo, elevar á Xunta de
Expurgación, polo menos unha vez ao ano, as relacións de expedientes
xudiciais dos que se confirmou a prescrición ou caducidade, para que
esta decida sobre o seu posterior destino.
Por último, a Xunta de Expurgación da Documentación Xudicial de Galicia
acorda a transferencia á Administración competente en materia de
patrimonio histórico daqueles expedientes ou documentos xudiciais que
deban ser preservados por causa do seu interese histórico-documental. En
caso contrario, a Xunta resolverá a súa exclusión do patrimonio
histórico e posterior alleamento.